maandag 1 maart 2010 Aardbeving Chili

Antal: Aangezien de eerste reacties over de aardbeving al binnen zijn gekomen op deze website toch maar even een update over de situatie hier. Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes en het medeleven vanuit Nederland. Zoals de meesten van jullie wel weten gaat het met mij en Tamar prima. We hebben contact via de mail en doen er allebei alles aan om een vlucht naar Auckland te krijgen, we zouden namelijk zaterdagavond vliegen, maar onze vlucht is uiteraard gecancelled. Ondanks al onze inspanningen wordt ook continu verteld dat we niks anders kunnen doen dan afwachten. Dus dat doen we nu ook maar.

De aardbeving zelf was natuurlijk flink schrikken. Ik lag te slapen toen het gebeurde en ik kan je vertellen, dat was niet leuk wakker worden haha. Zodra de beving stopte keerde de rust echter snel terug en ben ik weer naar bed gegaan. Pas de volgende ochtend werd duidelijk hoe groot de schade was, vooral in Concepcion. Ook werd mij verteld dat het vliegveld gesloten was wegens schade, dus dat ik niet zou vliegen die avond.

Later die dag ben ik de stad ingegaan, om te kijken hoe het er hier in Santiago voor stond. Er was wel veel schade, maar voornamelijk kleine beschadigingen aan gebouwen. Er lagen veel bakstenen op straat en hier en daar wat glas. Ik heb wat foto's gemaakt en die op Twitter gepost. Daar werd ik toen al snel benaderd door mensen van NOS, RTL, SBS, Channel 9 en CNN! Eerst werd mij door de NOS gevraagd of ik een verslagje wilde schrijven van mijn belevenissen. Dit verslag werd, samen met mijn foto's, geplaatst op de website van NOS. Het is hier nog na te lezen. Daarna werd ik op Skype gebeld door iemand van CNN die erg enthousiast was over mijn foto's. Ze vroeg of ik live op CNN wat wilde vertellen over deze foto's. Dat wilde ik natuurlijk wel. Het verslagje is hier terug te zien. Tijdens deze uitzending werd ik ook nog benaderd door de Australische nieuwszender Channel 9, waar ik later ook een interview voor heb opgenomen. Of dit is uitgezonden weet ik niet. Zondag werd ik benaderd door Hart van Nederland en door BNR Nieuwsradio, wederom met de vraag of ik een interview op wilde nemen. Deze items zijn ook nog na te kijken/luisteren. Hart van Nederland is hier te vinden. En BNR Nieuwsradio hier.

Kortom, ik heb me de afgelopen dagen niet hoeven vervelen! Gisterenavond was ik wel echt helemaal kapot en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan. Vandaag lijkt het alsof er niks is gebeurd. Alle winkels zijn weer open, de metro rijdt weer en iedereen is gewoon weer aan het werk. Nu maar hopen dat het een beetje op wil schieten met onze vlucht naar Auckland, want ik vind het zonde dat deze tijd verloren gaat.

Jullie worden natuurlijk op de hoogte gehouden!

1 reacties:
Anonymous Lilian reageerde op 2 maart 2010 om 12:48

Haai meiden!

Fijn om te horen dat alles goed met jullie is!
Antal, is journalistiek geen opleiding voor jou? Je kan zo een baantje bij het nieuws krijgen ;)!

Hoop dat jullie snel een vliegtuig naar Auckland kunnen krijgen! En hoop snel weer leuke verhalen van jullie te lezen!

Liefs  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Terug naar de voorpagina





juli 2009
augustus 2009
september 2009
oktober 2009
november 2009
december 2009
januari 2010
februari 2010
maart 2010
april 2010
mei 2010
juni 2010
Voorpagina


 

© Copyright 2009-2010. Alle rechten voorbehouden. Alle op deze website gepubliceerde teksten, foto's en video's zijn auteursrechtelijk beschermd. Overname zonder enige vorm van toestemming de auteurs is niet toegestaan.
Achtergrond door Antal Roos, vormgeving door Ramon Stoppelenburg.