vrijdag 2 april 2010 Sweet as!

Antal: Hi there, good old family and friends. Eindelijk heb ik even een avond de tijd om een blogje te schrijven voor alle trouwe lezers. Deze good old website moet natuurlijk wel een beetje in leven blijven! Jullie good old Chicas zitten inmiddels in Nieuw Zeeland, sweet as! We doen allebei wel wat anders, dus dit is mijn verhaal tot nu toe (in het kort).

Het avontuur begon in good old Auckland, waar ik na een dag op de Magic bus ben gestapt, easy peasy. Die bus bracht mij naar good old Rotorua, wat bekend staat om de heerlijke zwavelgeur van geisers en thermaalbaden, veel Maori cultuur en veel avontuurlijke activiteiten. M’n hostel had een verwarmd zwembad, wat al een genot op zich was en was verder ook zeer oke! Daar ontmoette ik Neil en Roxanna, met wie ik al snel een onafscheidelijk trio vormde. Maar, back to the story, good old Rotorua. De eerste dag ben ik gaan raften, erg spannend, van drie watervallen af (2, 3 en 7 meter hoog) en dat zonder om te slaan of eruit te vallen. Verder heb ik wat balletjes geslagen in een slagkooi (honkbal, ja echt, dat doen ze hier ook!) en veel aan het zwembad gelegen, sweet as! Natuurlijk zijn we ook een avondje wezen stappen in de beroemde Lava bar.

Na Rotorua was Taupo aan de buurt, een plaatsje aan het Taupo meer. Nog voordat ik de kans had om naar het hostel te gaan werd ik al afgezet door de good old Magic bus bij het Taupo Skydiving Centre. Je snapt het al, er moest geskydived worden. Ik heb een tandemsprong gedaan van 12,000 feet hoog, boven het Taupo meer. Wat een ervaring… De volgende dag heb ik met m’n buddy’s een wandeling gemaakt naar de Huka watervallen. Erg mooi! Dit was een stukje voorbereiding voor de volgende dag, want we zouden de Tangoriro crossing gaan doen. Een dagwandeling van 18 kilometer, door een vulkanisch landschap. Wel een beetje bikkelen, maar onwijs de moeite waard! We hadden daarna nog wel een dagje nodig om een beetje bij te komen.

Vervolgens zijn we doorgereisd naar Wellington, waar we Sint Patricks dag gevierd hebben. Ook zijn we nog een beetje cultureel verantwoord bezig geweest en hebben we het Te Papa museum bezocht. Het nationale museum van Nieuw Zeeland. En wat voor tentoonstelling was er? Eentje over Anne Frank… haha. Wel een prachtig museum, erg de moeite waard!

Vanaf Wellington moesten we op de ferry naar het Zuider Eiland, om vervolgens weer op de good old Magic bus te stappen naar Nelson. In Nelson hebben we een auto gehuurd om het Abel Tasman nationaal park te bezoeken. Dit was echt prachtig! De volgende stop was het plaatsje Greymouth, waar werkelijk niks te doen is, behalve een bierproeverij. Die hebben we dus maar gedaan, was erg leuk! En lekker natuurlijk.

Daarna door naar het volgende natuurwonder: de Franz Josef gletsjer. Hier kun je een wandeling maken óp de gletsjer, maar wij hadden een paar dagen regen gehad (veel regen), waardoor de wandelingen gecancelled werden. Grote teleurstelling natuurlijk. Een nachtje langer blijven had geen zin, want ze zouden een paar dagen niet door gaan. We hebben toen zelf maar een wandeling gedaan om de gletsjer toch te kunnen zien, was wel leuk, maar niet heel indrukwekkend na de Perito Moreno in Argentinie.

Na Franz Josef gingen naar Queenstown. Ook daar zat het weer nog een beetje tegen, maar wij zouden ons niet laten kennen! We hadden namelijk gepland om een auto te huren en naar Milford Sound te rijden (weer een natuurwonder), maar de weg was dicht door de storm. Ook was het nog even lastig om een auto te vinden, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. We moesten een dagje langer wachten, maar we hebben het gered. Ook Milford Sound viel helaas een beetje tegen door het slechte weer, maar het tij begon te keren, sweet as!

Na Milford Sound zijn we (met ‘we’ bedoel ik nog steeds Neil, Roxanna en ik) naar het Zuiden gereden, om via Invercargill de Southern Scenic Route te rijden. Deze weg is werkelijk waar ongelofelijk mooi en we hadden het ene na het andere ‘Lord of the Rings’ moment. Ook moesten we af en toe even stoppen voor een kudde schapen of koeien die over de weg huppelden en hebben we zeehondjes gezien, watervallen beklommen en prachtige landschappen gefotografeerd. Uiteindelijk kwamen we in one piece aan in Dunedin, easy peasy.

Vanuit Dunedin zijn we weer op de Magic bus gestapt naar Lake Tekapo. Een prachtig blauw meer in de middle of nowhere! We vonden het daar zo mooi dat we twee nachtjes zijn gebleven. We hebben gewandeld, gemountainbiked, gebbq’d, gebubbeld in Hot Springs en genoten van het mooie uitzicht.

Daarna weer door naar de city, Christchurch, sweet as! Hier hebben we eerst een beetje geshopt en daarna moesten Rox en ik afscheid nemen van Neil, die zou hier nog een paar dagen blijven. We zijn lekker uit eten geweest en ’s avonds met een groep van Magic wezen stappen. Het afscheid was zeer emotioneel, maar gelukkig gaan we elkaar weer zien in Auckland voor onze tweede roadtrip naar Bay of Islands. Rox en ik zijn verder gegaan met de good old Magic bus, richting het noorden, naar Kaikoura. In Kaikoura hadden we een hostel met een heerlijk zwembad, dus daar hebben we lekker van genoten.

De volgende dag zijn we weer teruggegaan naar het Noorder Eiland, weer met de ferry, maar dit keer naar Wellington. We konden hier weer maar één nachtje blijven, dus weinig bijzonders gedaan. Daarna zijn we doorgereisd naar Napier, waar ik nu zit. Hier hebben vandaag weer lekker in het zonnetje gelegen in een van de vele mooie parken die ze hier hebben. Het stadje is erg leuk, maar was vandaag uitgestorven in verband met Pasen.

Toch wens ik jullie alsnog een vrolijk Pasen (jullie lopen een beetje achter, dus ik ben nog op tijd ook!) en het vervolg van Nieuw Zeeland komt snel. De foto’s laten nog even op zich wachten.

Cheers en natuurlijk sweet as!!

Good old Antal

Verklarende woordenlijst:


Sweet as - niet: lekker kontje, maar: cool!
Good old - letterlijk: goede oude, spreekwoordelijk: toffe, gave, gerespecteerde enzovoort, wordt hier gebruikt voor van alles en nog wat.
Cheers - proost, dankjewel, goeie morgen, welterusten, kortom, veelzijdig en veel gebruikt!

3 reacties:
Anonymous Ramon reageerde op 5 april 2010 om 15:03

Damn, zo'n tandemsprong wil ik ook een keer meemaken. Dat lijkt me best gaaf!

Ik kijk nu al uit naar VOLGENDE WEEK als ik je in Perth zie!  

Blogger Chrissie's world reageerde op 6 april 2010 om 17:33

Awesome!! haha I got stuck in Greymouth for 3 days!!! Babe you seen the Pancake rocks?? Miss ya lots!!!  

Anonymous Charlotte reageerde op 8 april 2010 om 10:48

Klinkt te gek! Ik kom nog steeds mensen tegen die me vragen of het nu klopt dat ze jou op tv zagen een paar weken geleden :)
Blij dat je weer lekker op pad bent, en die tandemsprong klinkt inderdaad gaaaaaf! Geniet ervan lieffie! xxx  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Terug naar de voorpagina





juli 2009
augustus 2009
september 2009
oktober 2009
november 2009
december 2009
januari 2010
februari 2010
maart 2010
april 2010
mei 2010
juni 2010
Voorpagina


 

© Copyright 2009-2010. Alle rechten voorbehouden. Alle op deze website gepubliceerde teksten, foto's en video's zijn auteursrechtelijk beschermd. Overname zonder enige vorm van toestemming de auteurs is niet toegestaan.
Achtergrond door Antal Roos, vormgeving door Ramon Stoppelenburg.