zaterdag 22 mei 2010 Jack and Jill on the Eastcoast

Antal: Het is alweer bijna twee weken geleden dat ik Ramon achterliet in Sydney. De laatste week van ons samen was echt geweldig. De Great Ocean Road was prachtig, vooral de dag dat ik dan eindelijk mijn geliefde koala's kon bewonderen, in het wild welteverstaan! We hebben heerlijke dagen gehad in Melbourne, waar we onder andere Koninginnedag hebben gevierd en naar Iron Man 2 zijn geweest (donders, wat een goeie film toch!).

Daarna hebben we onze weg gemaakt naar Sydney. Dit was een stuk avontuurlijker dan je zou denken, aangezien Ramon het nodig vond om in Wagga Wagga Jack onder water te zetten in een grote modderplas. Stonden we daar, in het donker, in the middle of nowhere, in een bos, my god, dat was something hoor! Gelukkig konden we een paar echte Aussies vinden die ons met een 4-wheeldrive hebben gered.

Daarna hebben we nog een paar daagjes samen in Sydney gezeten, waar we alle mooi stranden hebben bewonderd, alle highlights in de stad hebben bezocht en een voorstelling van Wicked bij hebben gewoond. Dit laatste was voor mij echt een cadeautje! We hadden mazzel, want de kaartjes zijn normaal meer dan 100 dollar, maar ik werd ingeloot voor de 30 dollar, 1e rij kaartjes. Helemaal top!

Nadat ik Ramon had afgezet op het vliegveld ben ik naar het noorden gereden, langs de kust. Ik heb stops gemaakt in Newcastle en Coffs Harbour en heb mijn nachten doorgebracht op gratis campings. Overdag ging ik lekker naar het strand om een beetje uit te rusten van mijn hectische tijd met Ramon en er even van de genieten dat ik weer alleen was. Toen kwam ik aan in Byron Bay, een populair backpackers oord. Hier heb ik voor een paar nachtjes een hostel geboekt en heb ik een paar leuke meiden leren kennen. Met hen ben ik wezen surfen en gingen we 's avonds naar de Cheeky Monkey's bar, om goedkoop te eten en een drankje te doen.

Na drie dagen surfen en Cheeky Monkey's had ik Byron Bay wel weer gezien en ben ik doorgegaan naar het noorden. Mijn volgende stop was de Australia Zoo (je weet wel, die van Steve Irwin). Hele leuke dag gehad, veel gezien en gedaan, eindelijk een koala geknuffeld en natuurlijk de beroemde show gezien (die eerlijk gezegd een beetje tegen viel). Na de Zoo heb ik een paar dagen doorgebracht in het plaatsje Tiara, waar echt helemaal niks te doen is, maar waar ik Jack een grote beurt heb gegeven. Helemaal schoongemaakt, geverfd en opgeknapt, klaar voor de verkoop. Maar voorlopig nog niet hoor, want ik kan niet zonder mijn lieve Jack (die het trouwens nog steeds perfect doet!).

Na lang dubben besloot ik toen naar Hervey Bay te gaan, om daarvandaan een tour te regelen naar Fraser Island. Het Kingfisher Bay Resort bood aan om mijn verblijf te sponsoren in ruil voor een journalistiek verhaal waar Ramon en ik aan werken. Ik was natuurlijk helemaal door het dolle, en na een paar telefoontjes was alles geregeld, ik zou de volgende dag vertrekken. Ik heb echt een toptijd gehad! Het was heel rustig, dus ik heb vooral veel met het personeel opgetrokken en veel gelachen (vooral 's avonds in de Dingo Bar).

Nu ben ik helaas weer terug in Hervey Bay en ga ik mijn reis naar het noorden weer hervatten. Eerstvolgende stop wordt waarschijnlijk Rockhampton, waarvandaan ik naar Great Keppel Island wil gaan voor een paar daagjes.

Foto's zijn aan het uploaden en zijn te vinden in het album Australië Antal. Veel plezier, geniet er nog even van, want over een paar weken is de pret voorbij en moeten Tam en ik afscheid gaan nemen van onze geliefde website...

Wat gaat een jaar toch snel.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Terug naar de voorpagina





juli 2009
augustus 2009
september 2009
oktober 2009
november 2009
december 2009
januari 2010
februari 2010
maart 2010
april 2010
mei 2010
juni 2010
Voorpagina


 

© Copyright 2009-2010. Alle rechten voorbehouden. Alle op deze website gepubliceerde teksten, foto's en video's zijn auteursrechtelijk beschermd. Overname zonder enige vorm van toestemming de auteurs is niet toegestaan.
Achtergrond door Antal Roos, vormgeving door Ramon Stoppelenburg.