zaterdag 8 mei 2010 On the road in the land down under!

Hallo lieve mensen!

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog en ik heb weer van alles meegemaakt. Vier weken geleden arriveerde ik eindelijk in het prachtige Sydney. In mijn hostel werd ik opgehaald door Kay en Mandy, twee engelse meiden die ik eerder in Santiago heb ontmoet. Samen hebben we drie dagen door Sydney rond gelopen. Uiteraard heb ik alle beroemde bezienswaardigheden gezien zoals de Sydney Harbour Bridge, Sydney Opera House en de Royal Botanic Garden. Natuurlijk zijn we ook een dag naar de Sydney Zoo geweest om de koala's en kangaroos te bewonderen. Vanuit Sydney zijn we naar Melbourne gevlogen. Waar we een paar dagen zijn gebleven om deze mooie stad te bewonderen.

En toen was het eindelijk zover....het ophalen van onze Wicked Campervan! Een campervan die we voor 3 weken gehuurd hebben om de eastcoast van Australie mee te verkennen. Onze campervan had aan beide kanten een grote afbeelding van Spongebob en werd door ons gelijk heel origineel omgedoopt tot Spongie. We hadden op de weg heel wat bekijks vooral door kleine kinderen die wezen en Spongebob schreeuwde en natuurlijk door auto's volgeladen met mannen die dachten dat ze heel grappig waren. Spongie reed erg goed al moesten we hem regelmatig even bemoedigend toespreken, vooral als hij een bergje op moest rijden.

Onze eerste dag spotten we gelijk al een kangaroo (eentje die nog leefde :) en een koala. Het was een heel avontuur om met Spongie op pad te gaan. Aangezien we alledrie een strict budget hadden besloten we om zo min mogelijk naar betaalde campsites te gaan en zo veel mogelijk aan de kant van de weg te parkeren om te overnachten. Tja drie meiden, een kleine campervan om in te slapen en dagen zonder douche....Maar wat een geweldige tijd hebben we gehad. ' s Avonds kookten we op ons gaspitje (wat hebben die Engelsen toch rare eetgewoonten) en dronken we Goon. Goon is de meest beruchte wijn in Australie. Het wordt verkocht per 4 liter voor ongeveer 7 euro, heeft 9% alcohol en het is eigenlijk de bedoeling dat je het als kookwijn gebruikt. Maar wordt vooral door backpackers gedronken. Het heeft allemaal rare ingredienten zoals vis, ei en noten. En geeft je een hell of a hangover! Sounds good right :P

Met Spongie zijn we van Melbourne naar Airlie Beach gereden. Onderweg zijn we onder andere naar Byron Bay en Surfers Paradise geweest, twee van de beroemste backpacker bestemmingen in de eastcoast. Na twee weken on the road besloten we een bezoekje aan Rainbow Beach te brengen hier hadden we met Lydia(die ik in Nieuw Zeeland heb ontmoet)afgesproken. Vanuit Rainbow Beach hebben we een driedaagse 4WD self guided tour op Fraser Island, het grooste zandeiland in de wereld, gedaan. Met een groep van 8 mensen kregen we een monster van een Land Cruiser en een kaart van het eiland mee. Het was ontzettend gaaf om op het strand te rijden. En aangezien er weinig verharde wegen op het eiland zijn, moet je in het binnenland door het mulle zand rijden.

We campeerden op het strand en 's avonds kookten we en dronken we Goon met de andere groepen. En hoewel we op de grond in onze tenten moesten slapen was ik ontzettend blij dat ik na twee weken in een campervan eindelijk mijn benen kon strekken tijdens het slapen.

Frasers beroemste bewoners zijn de Dingoes. Wilde honden die graag een bezoekje aan je campsite komen brengen. En doordat er mensen(vooral dronken idioten)aangevallen zijn door de dingoes moesten we voor vertrek naar Fraser Island een film gemaakt door de overheid bekijken. Hierin werden we gewaarschuwd voor de dingoes en werd ons uitgelegd wat we moeten doen wanneer we in aanraking komen met deze dieren. Onze handen gekruist voor onze borst houden en rustig achteruit lopen, lawaai maken, op de grond stampen, absoluut niet voeren en mijn persoonlijke favoriet in geval van een aanval vecht op agressieve wijze terug! Ehm ok dan.....

De dag na Fraser Island hebben we de enorme afstand tussen Rainbow Beach en Airlie Beach samen met onze trouwe Spongie afgelegd. Na bijna 14 uur kwamen we eindelijk aan in ons hostel. De volgende dag vertrokken Lydia en ik voor een driedaagse zeiltrip in de Whitsundays. Een ontzettend gave ervaring. De Whitsundayeilanden zijn een eilandengroep gelegen tegen de oostkust van Australië. We zijn onder andere naar het bekendste en het grootste eiland Whitsundayeiland, met het prachte Whitehaven Beach geweest. Dit eiland is een goede plek om schildpadden te spotten en het strand heeft prachtig wit zand. Schijnbaar het puurste en fijnste zand van de wereld. Dus iedereen kon mooi al zijn zilverwaar oppoetsen met het zand.

Maar waar het allemaal om te doen was The Great Barrier Reef! Ik heb tijdens de trip drie keer kunnen snorkelen op verschillende plekken en ik heb prachtig koraal en bijzondere vissen gezien. We zaten met een groep van 23 mensen (incl crew) op een zeilboot en 's avonds sliepen we met z'n allen op het dek onder de sterren. We hadden ontzettend veel geluk met het weer en hebben drie extreem zonnige dagen gehad. Maar aan alle goede dingen komt een eind en de derde dag was het weer tijd om aan land te gaan. Inmiddels is Lydia er weer vandoor en vandaag begin ik mijn reis naar Tamworth waarvandaan ik opgehaald wordt door Tim van Leconfield die mij in een week tijd om gaat toveren tot een echte cowgirl! Maar hier zal ik jullie in mijn volgende blog alles over vertellen!

Dit was het weer voor deze keer. Ik kan op deze computer helaas geen foto's opladen dus voor de foto's moeten jullie nog even geduld hebben.

Heel veel liefs,

Jullie chica Tamar

3 reacties:
Anonymous maaike reageerde op 10 mei 2010 om 22:41

Hey meis!
Zo te lezen bevalt het je allemaal nog prima in verweggiestan! Leuk om jullie verhalen te lezen! natuurlijk praat Anne me regelmatig bij! haha
Geniet nog eff lekker!
Liefs Maaike  

Anonymous Anke reageerde op 11 mei 2010 om 13:10

Wauw! Klinkt allemaal echt super gaaf! Ben heel benieuwd naar de foto's die bij je verhaal horen, vooral ook naar de Spongie bus, echt super grappig!

Heel veel plezier!

Kus Anke  

Anonymous maartje reageerde op 13 mei 2010 om 14:56

lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria, hieperdepiep hoeraaaaaaaa! gefeliciteerd met je verjaaaardag!!!! xxxxxx Maartje  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Terug naar de voorpagina





juli 2009
augustus 2009
september 2009
oktober 2009
november 2009
december 2009
januari 2010
februari 2010
maart 2010
april 2010
mei 2010
juni 2010
Voorpagina


 

© Copyright 2009-2010. Alle rechten voorbehouden. Alle op deze website gepubliceerde teksten, foto's en video's zijn auteursrechtelijk beschermd. Overname zonder enige vorm van toestemming de auteurs is niet toegestaan.
Achtergrond door Antal Roos, vormgeving door Ramon Stoppelenburg.